základní povely

postava:

W - chůze vpřed

delší držení klávesy W - běh

S - stát, ještě jedno stisknutí S - couvání

A - otočení doleva

D - otočení doprava

mezerník - výskok

 

Jiná možnost:

kurzorové šipky

šipka nahoru - chůze vpřed

delší držení šipky nahoru - běh

šipka dolů - stát, ještě jedno stisknutí - couvání

šipka doleva - otočení doleva

šipka doprava - otočení doprava

mezerník - výskok

Pozn.: Vyzkoušej obě varianty a rozhodni se sama, jestli budeš svou postavu a koně ve hře ovládat kurzorovými šipkami nebo klávesami WSAD.

 

A třetí (omezenou) možností ovládání je myš

kolečko dopředu = W

kolečko dozadu = S

 

Kamera:

Myší se totiž primárně ovládá kamera, a měníš tak úhel pohledu. Pozor, myší ukazuješ, kam se chceš dívat!

Myš u horního okraje obrazovky - pohled zdola nahoru (vyzkoušej například v noci, aby ses podívala na krásnou hvězdnou oblohu)

Myš u dolního okraje obrazovky - vyjede kamera nahoru a díváš se na sebe a shora (vyzkoušej například na poli, kde to krásně vynikne).

Myš u levého okraje obrazovky - kamera jede doprava

Myš u pravého okraje obrazovky - kamera jede doleva

Pozor! Primární pohled je zezadu dopředu. Pokud začneš během jízdy točit kamerou, neuvidíš kam jedeš a můžeš spadnout nebo narazit a zabít se!

 

Kůň:

ovládání je prakticky totožné, až na drobnosti:

klávesa W (nebo šipka nahoru) - kolikrát rychle opakovaně stiskneš klávesu, na takovou rychlost kůň "zařadí".

klávesa X - prudce koně zastav. Lze udělat i opakovaným rychlým stisknutím šipky dolů, ale pozor, aby kůň nezačal couvat

přeskočit překážku: mezerník (drž tak dlouho, dokud nepřeskočíš!)

 

Do sedla!

Na koně nasedneš (anebo z koně sesedneš) tak, že přiblížíš kurzor myši k sedlu. Až se šipka kurzoru změní na ikonu sedla, klikni levým tlačítkem myši. Nasedneš na koně (pokud jsi byla na zemi), anebo z něj sesedneš (pokud jsi byla na koni). Je-li sedlo šedé, jsi ještě moc daleko. Když je sedlo bílé, můžeš nasednout nebo sesednout.

 

Ruka

Jakmile můžeš provést nějakou akci, změní se kurzor myši na ruku. Je-li ruka šedá, jsi ještě moc daleko, když je ruka bílá, lze akci provést. Tímto způsobem můžeš cokoli sebrat, cokoli provést (zapálit louče, vyprostit koně, utrhnout jablko atd.) nebo v úkrytech uložit a ukončit hru.

 

Rychlosti koně:

zelená: krok

žlutá: klus

světle oranžová: cval

tmavě oranžová: trysk

červená: rychlý trysk

tmavě červená: turbo (tomu tak říkám, je to skutečně nejvyšší rychlost použitelná jen krátkodobě, slabší nebo málo trénovaný kůň nevydrží takhle běžet déle než několik vteřin, ale ani silný a trénovaný kůň neudrží tuto rychlost příliš dlouho...)

 


Tvorba www stránek zdarma Webnode